Stoetliedje:
Beelden stoet:
Logo en/of affiche:




Wa da Trump me Gaza kaan, kaanekik beiter!” En azoei begost Dozje oon ze plan om Rechteroever te verbaan tot d’ Oilsjterse Riviera. “Kwil een promenaad mè pallemboeimen nevest den Denjer, e sjik Lilly’s scherregossen- en cavakot en e Casino-Hotel “de la Moskee” me e gaa’n stambeldj van men oigen veiren.” Mor zal ’t auverechtse volk van oever ’t wooter hem wel ploeien nor Dozje zen wilje plannen?
In navolging van 'zenne kammerood' Trump, die van Gaza een Rivièra wil maken, gaat Den Dozje van Oilsjt Rechteroever een Rivièra maken!
Maar deze keer zal hij, dankzij de steun van LDVD, 200% slagen in zijn opzet!"
Hoe we dat laten zien?
Eerst komt Onzen Dozje achter zijn tekentafel te staan, volop bezig om de plannen aan het (her)tekeken van de rechteroever.
Zijn droom wil hij liefst zo snel mogelijk realiseren.
Achter zich staat een hele 'kast vol mislukkingen', want niet élk plan of idee komt op een goede manier tot zijn recht, soms loopt het eens 'schief' of is er geen geld genoeg in kas.
Op de andere wagens bewonder je het gepimpte 'Scheiregossekot in French Style', waar een ober je bedient van een glaasje bubbels; zalig genieten onder een palmboom.
Wij zijn dan de chique mademoisellekes die flaneren op de 'Promenade des Onions', ons kostuum zal trouwens nogal 'Promenade Rechteroever-stijl' zijn.
Dus 'knap, met nen hoek af' of 'Sjik met een kabasken van den Action'.😉
Daarachter zien we onze interpretatie van het kunstwerk de 'Troon' van Oliver Bras, de grote hand vol mozaïekjes aan het politiebureel (Hovenierstraat)
Dat kreeg in de LDVD-versie een upgrade en werden zuiderse strandzetels ..."
Tenslotte de 'Gaân Dozje', die een toespraak houdt, geïnspireerd op het gouden standbeeld waar Trump zo naar hunkert. Met als laatste het sjikke Carlton hotel, op een andere iconische plaats ...
Tekst & interview: CarnavalaalstKoentje

